Livet endret seg brått for Fleming

Fleming Widell har over 40 års erfaring fra ambulansetjenesten i Østfold. Men hvordan var det da hans eget liv tok en brå vending? I den nyeste episoden av podkasten "Folk & fag" deler han sin personlige historie.

Cecilie Sommer-Mathiesen
Publisert 17.06.2022
Sist oppdatert 20.06.2022

Fleming Widell trener to ganger daglig, er i full jobb i prehospital avdeling, og har som realistisk mål å gå med krykker. Foto: Privat

Det var dagen før skjærtorsdag i 2020, og Fleming Widell skulle bare gjøre noe han har gjort mange ganger før. Det gikk ikke etter planen, og han erfarte hvor fort livet kan snu. Widell våknet på Ullevål et par dager etterpå, og visste med en gang at han ikke lenger kunne gå. Siden har han vært gjennom en rekke operasjoner og mye opptrening, men kom tilbake på jobb under ett år etter hendelsen. Han er i dag i full jobb som rådgiver i prehospital avdeling i Sykehuset Østfold.

​​
- Jeg kan velge å sitte ned og ikke trene eller yte noe innsats selv, ellers kan jeg jobbe mot et mål. Og jeg har satt meg mål. Det mest hårete målet jeg har, er å løpe. Det mest realistiske målet jeg har, er opp og gå på krykker, sier Widell.

Episoden kan du høre på Spotify, Apple podcasts og andre steder hvor du finner podkast, og du kan også lese mer og høre podkastene på sykehusets nettside.

Det er fag- og kompetanseavdelingen i samarbeid med kommunikasjonsavdelingen som utgjør podkast-redaksjonen. Målet er å by på innhold som er spennende, interessant og lærerikt for både egne medarbeidere og befolkningen.​​​