For medarbeidere
Denne siden er for medarbeidere i Sykehuset Østfold.
Nyttige lenker og informasjon
Bedriftsidrettslaget i SØ kan tilby blant annet løpegruppe, svømming, tennis, bowling og fotball. Det er også et godt utstyrt trimrom i Moss.
For å få tilgang til EK må du logge deg på VPN/hjemmekontor hvis du har tilgang til det, eller på Ekstern arbeidsflate.
Ekstern arbeidsflateLenken vil ikke fungere når du er koblet til sykehusnettet.
Hvis du ikke allerede har tilgang til Ekstern arbeidsflate til bruk på privat PC må du søke om det via Min Sykehuspartner.
Slik gjør du det:
Logg deg på Min Sykehuspartner (vanlig brukernavn og passord) fra snarvei på forsiden på intranett
Klikk på Bestille/Avbestille tilgang
Klikk på Starte ny bestilling
Søk opp og velg: Ekstern portal SØHF
Tilgang til Ekstern arbeidsflate
For å få tilgang til Ekstern arbeidsflate til bruk på privat pc må du søke om det via Min Sykehuspartner.
Slik gjør du det:
Logg deg på Min Sykehuspartner (vanlig brukernavn og passord) fra snarvei på forsiden på intranett
Klikk på Bestille/Avbestille tilgang
Klikk på Starte ny bestilling
Søk opp og velg: Ekstern portal SØHF
Ekstern arbeidsflateLenken vil ikke fungere når du er koblet til sykehusnettet.
For å få e-post på mobil (jobb eller privat mobil) må du ha lastet ned Microsoft Authenticator appen. Denne må du også ha for å få Teams (jobb) på mobil. Da er det enkelt å få logget seg på Outlook. Din Outlook må ha bli flyttet over til sky før du får logget deg på Outlook appen. Dette skjer for alle medarbeidere i løpet av høsten.
Alle som ønsker kan få Outlook på sin private mobil/nettbrett etter at e-post er flyttet til sky.
Brukerveiledning:
Teams på mobilen og andre enheter
Hvis du ikke kommer inn på lenken, gå inn på Teams på en jobb pc eller på mobil hvis du har jobb Teams på mobil. Åpne Teams og gå inn på M365 portalen, som du finner øverst til venstre i Teams. Under fanen Kom i gang finner du Teams på mobilen og andre enheter.
Gat er ressurstyringsverktøy som Sykehuset Østfold bruker. Leder bruker Gat bl.a. for å planlegge arbeidstiden og fritiden til medarbeiderne, til å registrere fravær og lønn, holde oversikt over kompetansen til den enkelte medarbeider og tildele oppgaver medarbeider skal gjøre mens man er på jobb.
Du må logge deg på VPN/hjemmekontor eller Ekstern arbeidsflate for å få tilgang til Gat. Har du ikke tilgang til Ekstern arbeidsflate til bruk på privat pc må du søke om det via Min Sykehuspartner.
Slik gjør du det:
Logg deg på Min Sykehuspartner (vanlig brukernavn og passord) fra snarvei på forsiden på intranett
Klikk på Bestille/Avbestille tilgang
Klikk på Starte ny bestilling
Søk opp og velg: Ekstern portal SØHF
Lenke til ekstern arbeidsflate Denne lenken vil ikke fungere når du er på sykehusnettet.
Sykehuset Østfold ble med i ordningen våren 2024, noe som gir medarbeidere som jobber ved sykehusets lokasjoner i Sarpsborg og/eller Fredrikstad rabatterte reisefordeler.
Du finner mer informasjon om avtalen og hvordan du får reisefordelene på intranett under fanen "HjemJobbHjem" i hovedmenyen og under "viktige lenker".
Her ser du alle ledige stillinger utlyst eksternt. Interne utlysninger finner du i Personalportalen.
Læringsportalen er en felles plattform i Helse Sør-Øst for utvikling og publisering av e-læringskurs, kunnskapstester, elektroniske sjekklister og klasseromskurs. Alle kursgjennomføringer loggføres, og ledere og opplæringsansvarlige kan ta ut rapporter på gjennomførte kurs.
Informasjon om parkering, betaling, el-bil etc. på sykehusets parkeringsområder på Kalnes, Moss, Sarpsborg og Halden.
Les mer om parkering for medarbeidere
Som medarbeider i Sykehuset Østfold har du gode pensjons- og forsikringsordninger.
Les mer om pensjon og forsikringer
For å få tilgang til Personalportalen på internett må du være bruker av Personalportalen fra før. Du må aktivere deg (registrere deg) som internettbruker og få tilsendt et førstegangspassord.
Personalportalen er nå tilgjengelig via appen "Multi Mobil" - Last den ned i App Store eller Google Play Butikk
Personalportalen er tilgjengelig via appen Multi Mobil. (Gammel pålogging til Personalportalen på mobil utgår)
Her kan du:
- Sjekke lønnslippen
- Føre reiseregning, kjørebok og utleggsrefusjon
- Oppdatere personinformasjon som e-post, mobilnummer, telefonnummer, kontonummer, ekstra skattetrekk, og informasjon om pårørende
Her er hva du må gjøre:
Registrer mobilnummeret ditt i Personalportalen hvis du ikke har gjort det fra tidligere. PS: Det tar en nattkjøring fra mobilnummer er overført via skjema, til det er oppdatert i påloggingsløsningen, så ved nyregistrering av mobilnummer må du vente til dagen etter før du får logget på.
Last ned appen «Multi Mobil» i App Store eller Google Play Butikk.
Første gang du logger på velger du «Førstegangspålogging». Følg instruksjonene som kommer på skjermen. PS: Brukernavnet er det samme som du bruker i jobbsammenheng forøvrig.
En mer detaljert brukerveiledning for pålogging
Tøy og tøyautomat
- Det finnes 30 tøyautomater som alle er plassert i underetasjen
- For å få tilgang til tøyautomaten, må du ha gyldig ID-kort og en registrert tøyprofil (opprettes automatisk etter stillingstype)
- Hver medarbeider kan ta ut inntill tre tøyskift fra tøyautomaten. Ved behov for flere skift i løpet av en dag, må brukt tøy returneres først.
- Medarbeiderne har tilgang til alle størrelser. Det er merket med hva slags tøy og størrelser som er tilgjengelig i hvert skap.
Uttak av tøy
- Skapet åpnes ved å holde ID-kortet inntil det gule området på skapet. Ved grønt lys er skapet klart til å lese ID-kortet, ved blinkende grønt lys er dørlåsen åpen og skapet kan åpnes, ved rødt blinkende lys har du ikke tilgang til skapet.
- Etter 30 sekunder får de en påminnelse om at døren må lukkes. Etter nye 30 sekunder går det en alarm om at døren er blitt forlatt åpen.
- NB! Tøy som tas ut av skapet blir registrert på brukeren som åpnet døren, så pass på at døren lukkes før nestemann henter sine plagg.
Retur av tøy
- Brukt tøy returneres i en av returenhetene. Enhetene er plassert i etasje U1, i samme rom som tøyautomatene.
- Tøm alle lommer! Tøy returneres enkeltvis. Grønn lampe "In Operation" skal lyse før retur kan skje.
- Et dobbelt lydsignal bekrefter at plagget er registrert (om nødvendig, vend plagget)
- Løft luken helt opp til den låses. Plagget blir blåst inn i returenheten.
- Luken åpnes automatisk og er klart for nytt innkast.
For prosedyre: søk i EK på tøyautomat.
På intranettet under Viktige lenker på forsiden har servicesenteret en egen snarvei.
Der finner du utfyllende informasjon og prosedyrer for alle fag servicesenteret administrerer, som ID-kort, parkering, garderober, hytter, tapt og funnet etc.
Sykehuset Østfold Kalnes
Åpningstider
Åpningstider Jul og Nyttår
Tirsdag 24. desember kl. 08.00-12.00
Tirsdag 31. desember kl. 08.00-12.00
Sykehuset Østfold Moss
Åpningstider
Åpningstider Jul og Nyttår.
Mandag 23. desember stengt
Tirsdag 24. desember stengt
Mandag 30. desember stengt
Tirsdag 31. desember kl. 07.00-12.00
Du kan melde saker til Sykehuspartner via Min Sykehuspartner på intranett eller du kan ringe brukerstøtte på telefon 32 23 53 30.
Velferdstilbudene finner du på intranett under Medarbeiderfanen. For å lese intranett må du være på jobb, eller du kan logge deg inn på Startportalen med ditt brukernavn og passord og klikk på Arbeidsflate SOHF.