Fagkurs

Arendalsuka: En skamløs time om kvinnehelse

Er overgangsalderen overgangen til undergangen? Regjeringens kvinnehelseutvalg slår fast at kvinnehelse lenge har vært nedprioritert. Og mange tilstander som rammer kvinner spesielt, er forbundet med skam og tabu. Kvinneklinikken i Sykehuset Østfold inviterer til en skamløs time om kvinnehelse med overlege Ingvild Hallberg og sexolog Ragnhild Nødtveidt.

13.
august
  1. 13. aug. 2024, 16:30 - 17:30

Når

1. 13. aug. 2024, 16:30 - 17:30

Type arrangement

Temakveld

Sykehuset Østfold

Hvor

Torvscenen, Arendalsuka

Dr. Hallbergs medisin mot skam er kunnskap og humor. Under foredraget vil hun skrive ut rause resepter på begge deler. Her vil du få kunnskap om hva som skjer med kropp og sinn, og hvordan hormonbehandling og andre behandlingsformer kan hjelpe.

Med seg har hun sexolog Ragnhild Nødtveit til å svare på spørsmål om hvordan ha en god overgangsalder med livsglede og fortrolighet med egen kropp og alder.

Ingvild Hallberg er gynekolog og spesialist i fødselshjelp. Hun jobber som overlege på Kvinneklinikken ved Sykehuset i Østfold avd. Kalnes. Hun har tidligere jobbet på overgrepsmottaket i Østfold og har i tillegg privat praksis.

Ragnhild Nødtveidt er utdannet sykepleier med ulike spesialiseringer. Hun er blant annet sexolog, familieterapeut, foredragsholder og høgskolelektor ved Høgskolen i Østfold.

Medvirkende
  • Ingvild Hallberg, gynekolog, Sykehuset Østfold
  • Ragnhild Nødtveidt, sexolog og høgskolelektor, Høgskolen i Østfold
  • Andreas Stensvold, fagdirektør, Sykehuset Østfold

Du kan lese mer om arrangementet her, på arendalsukas nettsider.