Fagkurs

Vitalt: En skamløs aften om kvinnehelse

Kvinneklinikken inviterer til en skamløs aften om kvinnehelse. Er overgangsalderen overgangen til undergangen? Og hva er egentlig endometriose? Dette er to av spørsmålene som overlege Ingvild Hallberg vil gi svar på i andre folkemøte i serien Vitalt.

Passert
4.
  1. 04. mai 2023, 19:00 - 20:15

Når

1. 04. mai 2023, 19:00 - 20:15

Type arrangement

Temakveld

Arrangør

Regjeringens kvinnehelseutvalg slår fast at kvinnehelse lenge har vært nedprioritert. Og mange tilstander som rammer kvinner spesielt, er forbundet med skam og tabu.

Dr. Hallbergs medisin mot skam er kunnskap og humor. Under foredraget vil hun skrive ut rause resepter på begge deler. Her vil du få kunnskap om hva som skjer med kropp og sinn, og hvordan hormonbehandling og andre behandlingsformer kan hjelpe.

Med seg har hun sexolog Ragnhild Nødtveit til å svare på spørsmål om hvordan ha en god overgangsalder med livsglede og fortrolighet med egen kropp og alder.

Ingvild Hallberg er gynekolog og spesialist i fødselshjelp. Hun jobber som overlege på Kvinneklinikken ved Sykehuset i Østfold avd. Kalnes. Hun tar også vakter på overgrepsmottaket i Østfold og har i tillegg privat praksis.

Arrangementet er gratis og åpent for alle.