Barne- og ungdomspsykiatri og barnehabilitering

Avdeling for barne- og ungdomspsykiatri og barnehabilitering har enheter i hele fylket. Barne- og ungdomspsykiatrien tilbyr utredning og behandling av barn og ungdom i alderen 0 til 18 år, og deres familier, som har behov for tjenester på spesialisthelsenivå for å avhjelpe psykiske vansker.  Barne- og ungdomshabilitering yter tjenester i et livsløpsperspektiv og skal gi helsetjenester på spesialistnivå til barn, ungdom og voksne i form av diagnostikk, funksjonsutredning og behandling. Våre medarbeidere gir også veiledning, informasjon og opplæring til familie, nærpersoner og fagfolk rundt pasienten.

Sentralbord

Postboks 300, 1714 Grålum

Slik finner du fram

Oppmøtested

Det er barne- og ungdomspsykiatriske poliklinikker i Moss, Fredrikstad, Halden, Sarpsporg og Askim. Barne- og ungdomshabilitering holder til i Sarpsborgklinikken. Ungdomspsykiatrisk seksjon holder til på Sykehuset Østfold Kalnes. Åsebråten barne- og ungdomspsykiatriske klinikk ligger i Fredrikstad.
Haldenklinikken

Kjærlighetsstien 30

1781 Halden

En bygning med glassvinduer