DPS Halden-Sarpsborg, polikliniske tjenester Halden

Poliklinikkens kjerneoppgaver er utredning, diagnostikk og behandling av pasienter over 18 år, innenfor et bredt spekter av psykiske lidelser. Målsetting for behandling, samt kriterier for avslutning utvikles i samarbeid med den enkelte pasient.

Behandlingen ved poliklinikken er basert på anerkjent kunnskap og praksis. Behandlingen består i hovedsak av samtaleterapi, individuelt og/eller i grupper, eventuelt medikamentell behandling.

Postboks 300, 1714 Grålum

Slik finner du fram

Haldenklinikken

Kjærlighetsstien 30

1781 Halden

Praktisk informasjon

​Du får dekket deler av dine utgifter ved behandling hos lege, på poliklinikken eller andre behandlingsinstitusjoner, men du må betale en egenandel. Frikort for helsetjenester får du når du har betalt over et visst beløp i egenandeler. Det er ulike egenandeler avhengig av type helsetjeneste.

Les mer om frikort og egenandel