Kreft og hematologi - Døgnområde 10

Vi utreder og behandler pasienter med kreft- og blodsykdommer. I utgangspunktet omfatter dette ikke pasienter med lungekreft, gynekologisk kreft, nevroendokrin kreft og kreft i øre-nese-hals området. De blir behandlet på døgnområdene til lungemedisin, gynekologi, endokrinologi og øre-nese-hals.

Vi utfører cytostatika- og antistoffbehandling.

Pasient i Sykehuset Østfold Kalnes

Avdelingene er delt inn i sengetun. Et sengetun består av opptil ni pasientrom og en arbeidsstasjon som er sentralt plassert i tunet. Det gjør at det er helsepersonell lett tilgjengelig for pasienter og pårørende til enhver tid.

Alle pasientrommene er enerom med eget bad.

Mer tid hos pasienten

Helsepersonellet har nettbrett som de kan ta med seg inn på pasientrommene. På nettbrettene kan de blant annet hente opp pasientjournaler, svar på blodprøver og røntgenundersøkelser. Dette gjør pasientinformasjonen lettere tilgjengelig og gir mulighet for medarbeiderne til å bruke mer tid inne hos pasienten.

Mat og drikke

Det blir servert fire måltider fra buffeen hver dag. Pasientene som er friske nok kan spise i spiserommet. Pasienter som ikke har mulighet til å spise i buffeen, får maten servert på rommet. Kaffe, te, samt kald mat som pålegg, yoghurt, brødmat og knekkebrød, er tilgjengelig hele døgnet.

For pårørende finnes det både kafé og kiosk i vestibyleområdet.

Trådløst nett

Hele sykehuset på Kalnes har trådløst nett, så det er mulig å ta med seg både pc og nettbrett hvis du ønsker det.

Besøkstid

Vi har mange pasienter med nedsatt immunforsvar. Besøkende bes om å ta hensyn til dette dersom de har smittsom sykdom.

Blomster

Besøkende kan ta med blomster, men kun trygge og allergivennlige blomster.

På LHL sine nettsider står det informasjon over hvilke blomster som er trygge å ta med på sykehus.

Trygge inneplanter og blomster - LHL

Resepsjon

Postboks 300 1714 Grålum

Slik finner du fram

Oppmøtested

4. etasje. Følg grønn farge.
Sykehuset Østfold Kalnes

Kalnesveien 300