I dette arbeidet er våre hovedoppgaver å:
- undervise/gi opplæring og veilede innen kvalitetsforbedring, pasientsikkerhet, internkontroll og risikostyring
- bidra og bistå ledere i planlegging, gjennomføring og oppfølging av risikovurderinger
- veilede, fasilitere og bistå ledere/medarbeidere innen kvalitets- og pasientsikkerhetsarbeid
- fasilitere videreutvikling og oppfølging av pasientforløp sammen med stab til prosessdirektør
- delta i ulike interne og eksterne prosjekter, råd og utvalg (herunder også noe sekretærfunksjon) relatert til kvalitetsforbedring og pasientsikkerhet
- bidra til gjennomføring av brukerundersøkelser og evalueringer
- følge opp sykehusets avvikshåndtering og melderutiner til lovpålagte meldeorganer
- delta i planlegging, gjennomføring og oppfølging av eksterne tilsyn
- planlegge, gjennomføre og følge opp interne revisjoner og bidra til korrigering og forbedring av virksomheten
- saksbehandling og oppfølging av klage- og tilsynssaker fra Statsforvalteren, Statens helsetilsyn, Norsk pasientskadeerstatning, pasient- og brukerombudet og direkte henvendelser fra pasienter
- veilede i oppbygning av kvalitetssystemer basert på ISO 9001-standarden og sertifiseringsprosesser
- forvalte avvikshåndteringssystemet Synergi, dokumentstyringssystemet EK og elektroniske moduler for handlingsplan, revisjon, risikovurdering, GDPR, og årshjul
NB! Ikke send personsensitive opplysninger på e-post.