Visjon
Sykehuset Østfold skal gi gode og likeverdige helsetjenester til alle som trenger det, når de trenger det.
Våre verdier
Kvalitet - trygghet - respekt
Våre leveregler
- Vi omgås pasienter og hverandre med høflighet og respekt
- Vi deltar i prosesser og er lojale til beslutninger
- Vi skaper resultater gjennom samhandling
- Vi ser muligheter, ikke begrensninger
- Vi representerer arbeidsplassen vår på en god måte
Mål for Sykehuset Østfold
- Pasientene skal oppleve tilgjengelige, forutsigbare og helhetlige tjenester.
- Kvalitet, pasientsikkerhet og service skal gjenspeiles i alt vi gjør.
- Pasientene skal i møte med sykehusets medarbeidere oppleve empati, profesjonalitet, god kommunikasjon og rett kompetanse.
- Pasientene skal oppleve at SØ har god samhandling med alle deler av helsetjenesten.
- SØ skal utnytte moderne teknologi og nytt sykehus for å bli ledende innenfor definerte områder innen forskning og tjenesteinnovasjon.
- SØ skal skape et økonomisk handlingsrom som sikrer utvikling og investeringer
Etiske retningslinjer
Helseforetakene i Helse Sør-Øst er avhengig av tillit og et positivt omdømme for å kunne yte gode helsetjenester. Etisk kvalitet på tjenesteyting og forvaltning er en forutsetning for denne tilliten.
For at ansatte skal være bevisste på dette, har Helse Sør-Øst retningslinjer innen de ulike fagområdene. Disse retningslinjene er i hovedsak av generell karakter. Dette krever refleksjon av den enkelte ansatt.
Etiske retningslinjer