- Dette blir en flott opplevelse!

Da Anita Alme så syklistene fra Team Rynkeby Østfold utenfor sykehuset i fjor, bestemte hun seg resolutt for at hun i år ville være med på sykkelturen fra Østfold til Paris.

Publisert 29.06.2018
Sist oppdatert 21.08.2018
Anita Alme
Anita Alme er klar for sykkelturen fra Halden til den franske hovedstaden.

​De første milene fra Halden er unnagjort når blide syklister svinger inn foran sykehusinngangen på Kalnes, og blir møtt med heiarop, kald drikke og underholdning.

- Jeg var på jobb da jeg så syklistene utenfor sykehuset i fjor. Det endte med at jeg gikk rett bort og meldte meg på årets ritt. Å sykle for en så god sak, det ville jeg være med på, sier Anita Alme som jobber som sekretær i føde-barsel på Kalnes.

Team Rynkeby består av 48 lag fra sju land som samler inn penger til barn med kritiske sykdommer. I Norge går pengene til Barnekreftforeningens forskningsfond. Team Rynkeby Østfold skal sykle fra Halden til Paris, med målgang i den franske hovedstaden den 7. juli.

Vinteren igjennom har østfoldlaget syklet milevis på spinningsykler sammen, og i vår har helgene blitt brukt til lange treningsturer.

- Jeg kjente ingen da jeg meldte med på, men dette er en helt fantastisk gjeng. Jeg er sikker på at dette blir en flott opplevelse, sier Alme.

Her kan du lese mer om Team Rynkeby

Team Rynkeby Østfold