Bent Høie besøkte Sykehuset Østfold Kalnes

Anvendelse av ny teknologi i sykehus stod på agendaen da Helse- og omsorgsminister Bent Høie besøkte Sykehuset Østfold tirsdag formiddag.

Sykehuset Østfold
Publisert 28.02.2017
Sist oppdatert 01.03.2017
En gruppe mennesker i et rom
Helse- og omsorgsminister Bent Høie slår av en prat med frivillige som informerer om brukerorganisasjoner i Østfold på Helsetorget

​På sin rundtur i Østfold gjorde Helse- og omsorgsministeren et stopp på Sykehuset Østfold Kalnes der han besøkte sykehusets senter for laboratoriemedisin og to døgnområder. I senter for laboratoriemedisin fikk ministeren en omvisning og innføring i driften i felles prøvemottak, analysehallen, i seksjon for bakteriologi og i seksjon for genteknologi. På Døgnområde 4 fikk han en demonstrasjon i hvordan elektroniske tavler benyttes for å holde oversikt over pasienter og koordinere aktiviteten på en sengepost. På Døgnområde 9 fikk han demonstrert hvordan sensorteknologi brukes til å varsle helsepersonell på seksjonen om en pasient er i ferd med å falle ut av sengen.