Enklere å komme på besøk

Fra i dag 31. januar er det ikke lenger nødvendig å avtale besøk hos pasienter på forhånd. For å unngå smitte, må personer med luftveisinfeksjoner fortsatt bruke munnbind i sykehuset.

Publisert 31.01.2023
Sist oppdatert 01.02.2023
Sykehuset Østfold Kalnes

Da Sykehuset Østfold var i beredskap på grunn av stort overbelegg og mange pasienter med luftveisinfeksjoner, ble det innført besøksbegrensninger. Nå er sykehuset ute av beredskap, og er tilbake i ordinær drift.

- Vi vet hvor viktig det er med besøk, både for pasientene og for de pårørende. Nå er det mulig å komme på besøk uten å ha gjort en avtale på forhånd, sier fagdirektør Helge Stene-Johansen.

Sykehuset er åpent for besøk alle dager mellom klokken 14.00 og 20.00.

Noen unntak

I kreftavdelingen, i klinikk for psykisk helsevern og i klinikk for kvinne-barn er det egne regler for besøk.

I kreftavdelingen må alle besøkende bruke munnbind.

Besøkstidene gjelder ikke barnefar/medmor/partner på føde-barsel.

Foresatte har fri besøkstid på nyfødtintensiv og i barne- og ungdomsklinikken. Her er det kun foresatte som kan komme på besøk nå.

I klinikk for psykisk helsevern er besøk mulig kun etter avtale.

Her finner du mer informasjon om besøkstider og kontaktinformasjon til de ulike avdelingene ​