Gratulerer med årets ehelse-pris!

Terje Gårdsmoen, direktør teknologi og IKT i Sykehuset Østfold, er tildelt ehelse-prisen 2016. «En ildsjel som satser på innovative løsninger», skriver juryen i Computerworld i sin begrunnelse.

Anne-Grete Melkerud, Sykehuset Østfold
Publisert 14.10.2016
Sist oppdatert 07.11.2016
En person som smiler for kameraet

​- Dette handler om mer enn teknologi. Det handler om å ha et fantastisk team rundt seg som skaper entusiasme. Dette er laginnsats og et resultat av et målrettet arbeid av mange, på kryss og tvers i organisasjonen, sier prisvinneren.

Det nye sykehuset på Kalnes har fått mye oppmerksomhet for å våge å tenke nytt.
- Jeg syns jo det er fantastisk hyggelig at Sykehuset Østfold blir lagt merke til. Det er mange som har bidratt; Sykehuspartner, eksterne konsulenter og sist, men ikke minst, egne ansatte, sier Gårdsmoen.

Juryen har i år bestått av redaksjonen i Computerworld og de skriver i sin begrunnelse:
 "Årets ehelse-pris går til en person juryen mener fremstår som en meget god ambassadør for digitaliseringen av helsesektoren. Vedkommende er åpen og frittalende rundt både utfordringene og mulighetene med ehelse. Under etableringen og inngangkjøringen av Norges mest moderne sykehus, med offisiell åpning 30. november 2015, var prisvinneren en sentral spiller. Juryen erkjenner at mange har spilt en viktig rolle i realiseringen av Sykehuset Østfold, men vil spesielt fremheve direktøren for teknologi som satset på innovative løsninger.

Årets ehelse-pris går til Terje Gårsdmoen som juryen vil fremheve som en ildsjel innen ehelse."