Kom med gaver til store og små

En diger TV, Playstation, nettbrett, lekekjøkken og rangler. Hockeyspillere og supporterklubben til Sparta hadde tenkt på både de yngste og de eldste pasientene da de kom med gaver til barne- og ungdomsklinikken på fredag.

Publisert 11.11.2016
Sparta utenfor inngangspartiet på Kalnes
Gavmilde supportere og Sparta-spillere på sykehusbeøk.

- Vi er så takknemlige for gavene. Dette vil mange barn og ungdom som er innlagt hos oss, sette pris på, sier seksjonsleder Kathrine Døvle Gustavsen.

Det var supporterklubben Blue Warriors som tok initiativet til å gjøre noe spesielt for barn og unge på sykehuset. Og her var det ikke vanskelig å få med seg flere.

- Både sponsorer og privatpersoner ønsket å bidra. «Hockey mot kreft» ga hele 10 000 kroner! sier Helge Walberg i Blue Warriors.

Da gavene ble overrakt, fikk de unge pasientene møte hockeyspillere som tok seg god tid til en prat og autografskriving. I tillegg inviterte klubben både barna på avdelingen, søsken og foresatte til søndagens kamp.

En gruppe mennesker som poserer for et bilde