Semifinalist i konkurranse om matglede

Hjertet kafé i Sykehuset Østfold er nominert til bransjeprisen Årets matgledebedrift, og er av juryen plukket ut som en av semifinalistene.

Cecilie Sommer-Mathiesen
Publisert 13.08.2019
Sist oppdatert 11.06.2021
En mann iført hvit skjorte og stetoskop
Seksjonsleder Sølvi Thøgersen i Hjertet kafé

​- Det er stort å bli nominert til årets matgledebedrift, sier seksjonsleder Sølvi Thøgersen fornøyd. Det er første gang Hjertet kafé i Sykehuset Østfold blir nominert til en slik pris som arrangeres av Tine Partner, og de er i godt selskap. Blant de andre semifinalistene er Scandic hotel Nidelven (Trondheim), Restaurant Kokkekollektivet i Halden, Restaurant 2 Rom og kjøkken Trondheim, Drømmehagen barnehage Frekhaug, Hegstad & Blakstad Abels Hus Trondheim, De 3stuer, Valdres Lokalmedisinske senter Fagernes og Ullerud sentralkjøkken Drøbak.

Konkurransen om bransjeprisen arrangeres i år for 14 gang. Årets matgledebedrift 2019 deles ut i forbindelse med Ostens dag i Oslo 24. oktober, og finalistene inviteres da til å delta.

Juryen har valgt Hjerte kafé på grunnlag av nominasjon fra Tine.
- De har sett på kvaliteten i det vi selger, arbeidsmiljø og trivsel, bredden i sortimentet, og hvordan vi utvikler ting. Juryen kommer på besøk på Kalnes i august/september både for å snakke med medarbeidere, se og oppleve hva vi disker opp med av tilbud, sier Thøgersen.

Hun er svært fornøyd over å ha gode kokker og assistenter på laget.
- Det å ha fått de til å brenne for kafeen og gjøre det beste for kundene våre, er noe vi har brukt og fortsatt bruker mye tid på til daglig, sier Thøgersen.

Vinneren kåres ut fra den innsats som gjøres for å spre matglede til gjestene gjennom gode matopplevelser og inspirerende aktiviteter. Tine vektlegger innsats som fremmes gjennom innovasjon, nytenkning og kreativitet hver dag for å spre matglede.

- Det hadde vært hyggelig å vinne, men det er uansett kjempebra bare å bli nominert blant semifinalistene. Det bidrar til å sette Hjertet kafé Kalnes og ikke minst våre supre medarbeidere på kartet, sier Sølvi Thøgersen.