Takk for besøket!

85 kommende sykepleiere og vernepleiere møtte opp da sykehuset inviterte til åpent hus på Kalnes i går, 28. september. Og studentene ble tatt godt imot av sykehusmedarbeidere som kunne friste med både faste helgejobber og tilkallingsavtaler.

Publisert 29.09.2017
Fullt hus på Kalnes
85 ivrige studenter på sykepleie og vernepleie møtte opp for å få vite mer om Sykehuset Østfold i går.

​For tredje gang arrangerte sykehuset åpent hus for sykepleierstudenter, og denne gangen var også vernepleierstudenter invitert. Målet er å gjøre studentene mer kjent med det moderne sykehuset på Kalnes. Engasjerte sykehusmedarbeidere fra hele 14 ulike seksjoner stilte med alt fra modeller av hjerte og hjerne, skjelett og infusjonspumper, til hjertestarter og en dukke med utlagt tarm.

I tillegg til informasjon om de ulike fagområdene studentene kan søke seg til, fikk de også mulighet til å bli med til de ulike døgnområdene for å se hvordan sykehushverdagen er for både pasienter og medarbeidere.

Sykehuset Østfold har ledige faste stillinger for studenter hver 2. og hver 3. helg, samt mulighet for tilkallingsavtaler innen klinikk for medisin og kirurgi, samt psykisk helsevern.

Ta en titt på stillingsannonsene som ligger på sykehusets internettside!

Ulike seksjoner på stand

Seksjonene fortalte om sine fagområder