Trygve Skaug skapte julestemning på sykehuset

Låtskriver, poet, sanger og musiker Trygve Skaug bidro med innslag fra sin juleturne på det tradisjonsrike julaftensarrangementet i hovedinngangen på Sykehuset Østfold på julaften. Trygve Skaug er opprinnelig fra Båstad i Indre Østfold, nå bosatt i Marker. Han er en artist som stadig spilles i radio og TV, og som også skriver poesi og har utgitt egen diktsamling. Han avsluttet sin førjulsturne med konsert i Båstad kirke på fredag, men var så sporty og stilte for å gi pasienter besøkende og personal i sykehuset en god opplevelse på julaftens formiddag.

Bjørn Hødal
Publisert 24.12.2017
En mann som spiller gitar
Trygve Skaug

Tradisjonen med arrangement i hovedinngangen på Sykehuset Østfold på julaften har fulgt med på flyttelasset fra Fredrikstad til Kalnes. ØSS blanda, sykehusets eget kor åpnet arrangementet med syngende prosesjon inn gjennom publikum, og sang vakre juletoner med glede og innlevelse.

Administrerende direktør Just Ebbesen hilste fra sykehusets ledelse, og sykehusprest Ellen Langlete Haga hadde juletanker knyttet til Juleevangeliet.

Hvert år har man besøk av en lokal artist til dette arrangementet og i år var det altså Trygve Skaug som kom.
Han ga en halvtimes tid med sanger til eget gitarakkompagnement, og med juleevangeliet fargelagt på hans en måte til begeistring og glede for de mange som var møtt frem.

Den høytidsstemte timen ble avsluttet med julekaker, gløgg og poser til barna. En del av de ansatte har som sin tradisjon å få med seg denne timen i løpet av julaften, og igjen var dette en stemningsfull og hyggelig julaftensopplevelse.