Ungdomsrådet har ledige plasser

Ungdomsrådets oppgave er å være ungdommens stemme innad i sykehuset og hjelpe ledelsen i sykehuset til å ta gode beslutninger i saker som omhandler ungdom. Dette er ungdom som er eksperter på hva ungdom trenger! Nå trenger de nye medlemmer.

Publisert 13.01.2023
Bilde av ungdomsrådet utenfor Kalnes

Ungdomsrådet består av 10 ungdommer mellom 13 og 26 år. Flere er nå ferdige med sin periode i ungdomsrådet, og det er behov for flere medlemmer. Nå søkes derfor engasjert ungdom som har erfaring fra spesialisthelsetjenesten, enten som pårørende eller pasient.

Kanskje du har lyst selv eller du kjenner du noen som kan være aktuelle? De som har lyst kan skrive noen ord om seg selv og hvorfor de ønsker å være med, og sende e-post til ungdomsradet@so-hf.no så snart som mulig.

Her kan du bli bedre kjent med ungdomsrådet
Ungdomsrådet har seks møter i løpet av året, og en helgesamling. Utover dette snakker de sammen digitalt om saker de jobber for. Ta gjerne en titt på nettsiden hvor det også ligger innkallinger, referat og mer informasjon om roller og oppgaver ungdomsrådet har.

Hør mer om ungdomsrådet i sykehusets podkast Folk og fag  eller følg ungdomsrådet på Instagram eller Facebook.