Velkommen til våre nye lærlinger

36 nye lærlinger har vært samlet til felles første introduksjonsdag i Sykehuset Østfold. Velkommen til oss!

Publisert 05.09.2023
Lærlinger2023

​Sykehuset Østfold har lang tradisjon og gode erfaringer med å ha lærlinger, og har tilbud om læreplasser i helsearbeiderfag, ambulansefag, logistikkfag, institusjonskokkfag og portørfag. Å legge til rette for praksisplasser for studenter/elever av ulike utdanningskategorier er en av sykehusets lovpålagte oppgaver.

- Vi er glade for å kunne ta imot årets lærlinger og dermed få være med og utdanne sykehusets fremtidige fagarbeidere. Det er mange som bidrar til dette ved å veilede og gi gode råd til lærlingene gjennom hele læreløpet, sier Kjersti Aarvik Holøs, rådgiver i fag- og kompetanseavdelingen.

I høst kan 36 nye lærlinger ta fatt på oppgaver i Sykehuset Østfold. Flest lærlinger er det innen helsearbeiderfaget, der 19 lærlinger har fått plass. Videre er det 14 lærlinger innen ambulansefag, to lærlinger i ernæringskokkfaget og én lærling i logistikkfag.

Samtlige lærlinger var invitert til en felles introduksjonsdag på Kalnes sist uke, hvor de fikk møte andre lærlinger og medarbeidere i sykehuset. Fag- og kompetansesjef Mette Meisingset ønsket lærlingene velkommen, og snakket om Sykehuset Østfold, behov for fagarbeidere og hvilke rolle fagarbeideren har i sykehuset.

Videre fikk lærlingene blant annet informasjon om arbeidstakerrollen, dokumentasjonsplikt og taushetsplikt. OK Viken - opplæringskontoret for offentlig sektor, informerte om rollen de har i forbindelse med oppfølging av lærlingene. Lars Varheim og Anette Andersen Rekstad fra sykehusets seksjon for smittevern deltok også med informasjon på samlingen, og programmet ble avsluttet med innlegg fra Fagforbundet og Delta.

årets_lærlinger2023.jpg

Årets lærlinger på felles introduksjonsdag, i tilfeldig rekkefølge: Malin Strømme, Sigurd Eriksen, Thea Sandbæk, Amalie Lie, Carina Schylz, Emilie Helen Johannessen, Emma Aleksandra Finsrud, Ingrid Bergum, Marianne Simonsen, Mattis Elton Alfsen, Nora Ånesland Nystul, Sander Sørsveen Trelvik, Simen Aune, Tolga Mehmed, William Svang-Engeset, Mina Alida Andresen, Per Egil Auve, Siw Christine Engsmyr, Bror Markus Førrisdahl, Martin Bo Johansen, David Kjærnberg, Nathalie Feten Knudsen, Kim Kristiansen, Annie Simone Moen, Henriette Nilsen, Hanne Heksem Oliversen, Madelen Pettersen, Vanessa Skjødt Sørli, Hanne Thingelstad, Zeerlena Anne- Caroline Thorsen, Thea Torp, Ida Vastevit, Nora Marie Lorås Vestby.

Lærlinger i helsefag.jpg

Lærlinger i helsefag