Vellykket kveld om forskning

Mange møtte opp da forskningsavdelingen og Sykehuset Østfolds forskningsstiftelse inviterte til åpen kveld.

Cecilie Sommer-Mathiesen
Publisert 15.03.2018
Sist oppdatert 19.03.2018
En person som holder en presentasjon for en gruppe mennesker

​- Det gikk over all forventning. Vi hadde full sal, med over 50 besøkende i tillegg til egne medarbeidere, sier avdelingssjef Waleed Ghanima i forskningsavdelingen fornøyd.

Onsdag kveld kunne alle som hadde lyst, ta turen til plenumssalen på Kalnes for å høre mer om forskningsaktiviteten i Sykehuset Østfold. Seks foredragsholdere holdt korte innlegg hvor de fortalte om forskning innen kreft, ADHD, fedme, blodpropp i lunger, samt isjias, rygg- og leddplager.

Se også: Åpen kveld: Hva forskes det på i Sykehuset Østfold?

- Mange engasjerte i ulike aldere hadde møtt frem, og det var en god del spørsmål underveis. Folk benyttet også sjansen til å snakke med forskerne våre i pausen, og responsen var veldig positiv, sier Ghanima.
Det var flere som sa de var interessert i å delta i forskningsstudier, og det var også mange som uttrykte et klart ønske om at de ville ha flere slike kvelder.

Forskningssjefen kan bekrefte at det vil komme flere muligheter.

- Ja, med de tilbakemeldingene vi fikk, så vil vi absolutt gjenta åpen kveld om forskning. Vi satser på en gjentakelse til høsten, sier Waleed Ghanima.

Avdelingssjef Waleed Ghanima ved forskningsavdelingen var godt fornøyd med den første åpne kvelden.