Vellykket med åpent hus

Mange fagområder i sykehuset fikk vist seg frem og gitt nyttig informasjon til studenter og andre besøkende under åpent hus.

Cecilie Sommer-Mathiesen
Publisert 27.09.2022
Denne gjengen fra sikkerhetsseksjon gikk virkelig inn for å tiltrekke seg oppmerksomhet.

​​​Praten gikk livlig, og det var både spørsmål og svar å få under torsdagens arrangement rettet mot sykepleiestudenter, vernepleiere og andre som ville vite mer om hvordan det er å jobbe i helsesektoren.​

Åpent hus er et tiltak både for å rekruttere til helgestillinger, fremtidig sommervikariater, samt legge grunnlaget for fremtidig rekruttering. Arrangementet torsdag kveld var først og fremst rettet mot sykepleier- og vernepleierstudenter, men andre som skulle velge utdanningsvei eller vurderte yrkesbytte tok også ta turen innom.

Representanter fra de fleste av sykehusets avdelinger var på plass, for å dele kunnskap, råd og informasjon om utdanningsmuligheter og arbeidsplassen sin, til mulig kommende praksisstudenter og arbeidstakere.

Rådgiver Kjersti Aarvik Holøs i seksjon utdanning var blant medarbeiderne som ønsket de besøkende velkommen i døra inn til plenumsalen, og syntes det var ekstra hyggelig at de aller fleste brukte svært god tid til å se på tilbudene fra de ulike fagområdene som var representert. Sammen med flere i rekrutteringsgruppa mottok hun også mange gode tilbakemeldinger fra besøkende og egne medarbeidere som var fornøyd med tilbudet.

Se bilder fra medarbeidere på stand:

​​​​