Bruk munnbind når du er på besøk

For å hindre smittespredning i sykehuset, skal nå alle som er på besøk hos pasienter som er innlagt bruke munnbind. Pasienter som har time i sykehuset skal også bruke munnbind, og eventuelle ledsagere. Dette gjelder fra fredag 26. november.

Publisert 25.11.2021
Sist oppdatert 26.11.2021

Illustrasjonsbilde av kvinne med munnbind

Allerede 11. november ble det bestemt at alle medarbeidere i hele sykehuset skal bruke munnbind i nærkontakt med pasienter.

- Det er et høyt smittetrykk rundt oss, og det er viktig at vi gjør hva vi kan for å beskytte både pasientene våre og de ansatte. Derfor skal nå også besøkende, dagpasienter og ledsagere bruke munnbind. Dette gjelder både på Kalnes, i Moss og i de andre lokasjonene sykehuset er i, sier fagdirektør Helge Stene-Johansen.

Munnbind vil bli delt ut ved inngangene ved sykehusene i Moss og Kalnes til de som ikke har med selv. Etter klokken 16.00 vil det legges til rette for at de som kommer kan ta munnbind selv. Ved andre lokasjoner vil det også være munnbind tilgjengelig ved inngangene. Barn under 12 år anbefales ikke å bruke munnbind.

Har kortet ned besøkstiden

Fra mandag 22. november endret også sykehuset besøkstiden for å beskytte både pasienter og medarbeidere mot smitte. Nå er det kun mulig å komme på besøk fra kl. 14.00 til 20.00. Varigheten på besøkene er inntil 1 time. Om pasienten deler rom med en annen pasient er besøkstiden 30 minutter. Noen avdelinger har egne regler for besøk.

Her finner du mer informasjon om besøk/ledsagere og kontaktinformasjon til de ulike avdelingene.
BesøkstiderSom følge av fortsatt spredning av koronasmitte og andre virussykdommer, kan det på kort varsel komme endringer i besøksordningen.